lørdag den 24. juli 2010

Gæste tapas

 

I går havde vi gæster til tapas og menuen stod på 
  • Kyllingesatay med peanutsauce
  • Bruchetta med gedeost og æble kompot
  • lamme-oksefrikadeller
  • babaganoushe
  • tzatziki
  • grillede asparges med den gode parmesan
  • Jamie Olivers salat med spinat, feta og ærter
  • dadler i baconsvøb
  • grillede rejer i chili og hvidløg
  • gulerodsstave
  • flûtes
 
Jeg elsker dadler i bacon, jeg har lavet det 100 gange før, og det er verdens nemmeste opskrift. Fjern stenene, vikl et stykke bacon omkring og ind ovnen ved 200 grader til baconen er stegt. De vækker altid glæde, og uanset hvor mange jeg laver er der aldrig nok. 


Jeg har udviklet min opskrift på babaganoush, jeg skærer dem altid op efter min lille køkkeneksplosion. Nu bager jeg 2 auberginer i mindre stykker sammen med 5 hele hvidløgfed og en chili. Jeg blander auberginekødet med de bagte hvidløg og smager til med chilikødet. Tilsætter to spiseskeer tahini, lidt salt og smager til med saften fra næsten en hel citron og lidt cayennepeber og persille.

1 kommentar:

  1. Uhm, det lyder lækkert det hele :-)

    Jeg laver også de der dadler ind imellem. Jeg putter dog en mandel ind hvor stenen har været og vikler parmaskinke omkring i stedet for at spare lidt på fedtet.

    SvarSlet