onsdag den 21. juli 2010

Syltede chili og hjemmebagte boller


Vi var et smut i Tyskland igår og handle øl, sodavand, slik og lidt til mig. Jeg købte de her chili, hvor de ene er små syltede peberfrugter fyldte med appelsin og chiliost. Mums... Den anden er syltede piri chili - tror jeg. Dejlig sommer.

Imorges stod jeg op og satte en dej til hævning, løb en tur, formede bollerne til efterhævning og fik en dukkert i havnebadet inden morgenmad :)

Bollerne blev gode, og dejen var klasket sammen af
50 g gær
4 dl vand
2 dl creme fraiche - som skulle have været spist
2 tsk salt
2 tsk sukker
50 g rapsolie
500 g grahamsmel
400 g hvedemel
en håndfuld  solsikkerfrø
en lille håndfuld hørfrø

hævede i 30 min og efterhævede i 60 min, da min badetur tog lidt længere end beregnet
Bagt ved 200 grader i 15 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar