søndag den 18. juli 2010

Hiltons søndagsbrunch er fantastisk

Vi cyklede ud på Amager for at spise den berømte søndagsbrunch på Hotel Hilton. Vi havde afsat tre timer til at æde os i gennem den lækre buffet, og den levede fuldstændig op til alle mine forventninger. Nu er jeg så stopmæt og skal aldrig havde mere at spise... før om et par timer, hvor jeg skal lave hjemmelavet pizza.
.
På bordet stod en kande god kaffe og et glas friskpresset appelsinjuice. Ved buffeten var opsat et lille serveringsbord, hvor man kunne hente te og iskølet vand. (Det eneste lille bitte minus var, at teen var lipton tebreve, som jeg ikke er særligt imponeret af).  Af andre drikkevarer kunne man vælge fra en smooties fra baren, og på anretningsbordene stod der små shots af en skøn gazpacho med lidt frisk koriander i.

Der var både de klassiske varme brunchelementer som: pølser, bacon, scramblet æg, stegte tomater og miniomelet med bitte skinketern i, men der var også lidt eksotiske indlæg som laks med hollandaise, skinkesteg med svær og bagte kartofler.

Kolde klassiske frokostretter havde også fået lidt plads på et af de afkølede buffetbordene; fire forskellige sild, østers, parmaskinke, æg med rejer,

Ostebordet bestod af blandet andet af Brie, Port salut, Camenbert, Saint Albray og flere marmelader blandt andet en spændende citronmarmelade... som jeg glemt at smage...

Heldigvis var der også en salatbar, og en masse udskåret frugt som honningmelon, grapefrugt, appelsin, æbler, vandmelon... så alt det fede kunne få lidt modspil.

Der var det vilde kagebord med små petitfour, rabarbercheesecake, chokolademousse, cookies, små vandbakkelser med chokofyld, chokoladeboller, kanelsnegle, wienerstang og nogle små miniature kager. Dem nåede jeg aldrig at smage på... men jeg prioriterede det heller ikke.

Der var flere gode overraskelser som en chokoladefontæne til skumfiduser og jordbær (og dem spiste jeg en del af ... se fotos).


Et af det bedste indslag var pandekagehjørnet, hvor der stod en fyr og stegte små pandekager, som man kunne fylde med jordbærsyltetøj, flødeskum, mandelsplitter, valnødder, friske ribs, ahornsirup, karamelsovs, chokoladesovs og skumfiduser. (Jeg spiste vist fem pandekager med nødder, flødeskum og chokolade).

Nå ja, der var også mulighed for at bestille grød og hård-/blødkogte æg. Og jeg så, der var en lille børnebuffet med forskellige indslag som agurkestænger og miniyoughurt, nutella o.l.

Alt i alt var det skøn skøn oplevelse, og vi købte i tillæg champagne og kom til at betale 400 kr/person og jeg er stadig så mæt efter 3 timer, at jeg næsten ikke kan blinke med øjnene. Hiltons brunch kan klart anbefales i selskab med et par gode venner, så flyver både tiden og maden ned :-)

2 kommentarer:

  1. Du godeste, sikke en overdådig brunch. Den er helt sikker pengene værd :)

    SvarSlet
  2. ja, det var helt sindssygt godt... jeg endte med at spise en rugbrødsmad til aftensmad.

    SvarSlet