mandag den 12. juli 2010

Hedekuller steg med tilbehør

jeg er ved at gå bananas i al den varme... jeg kan ikke sove, sidde stille, løbe en tur eller lave noget som helst der giver mening.

I ren frustration besluttede jeg at lave lidt mere mad i går aftes, jeg kunne alligevel ikke sove. Det gik ud over den culottesteg, som jeg havde liggende i køleskabet.

Marinaden blev inspireret af et besøg hos Newyorkerbyheart og blev i min skål lavet om til:

2 håndfulde hakket persille,
et par stilke frisk rosmarin
2 fed hvidløg
1 rød chili og 1 grøn chili
1/4 citronsaft
1,5 dl rapsolie
0,5 dl estragoneddike

Marinaden fik den smukkeste farve og duft, og stegen blev smurt ind i den og lagt på køl til næste aften.


Min skønne veninde kom besøg og vi skulle have en festmiddag, så jeg slog lidt kryddersmør sammen til et par kogemajs sammen af cayennepeber, citron og hvidløg.


så kogte jeg lidt kartofler som fik resten af marinaden blandet med en bøtte øko-feta ...mums... og stegte et par tigerrejer i lidt marinade... (der var ret meget mariande, men den smager superskønt og af mere og jeg tror bare den passer til alt i dag)


Den færdige tallerken....


så delte vi lige en flaske mousserende hvidvin- fordi den var kold og vi havde lyst - og sludrede i munden på hinanden, indtil det begyndte at trække op til det vilde regn- og tordenvejr....

Jeg elsker sommer... og mad og venindesnak

2 kommentarer:

  1. Det lyder også som en rigtig festmiddag.
    Og uvejr, ja det har ramt sjælland ;)

    SvarSlet
  2. Jo tak, det var skøn mad. Uvejret var vildt, jeg så flere gange de smukkeste lyn, som lyste himlen op.

    SvarSlet