torsdag den 15. juli 2010

Thai Satay Kyllingeleg

Uhmmm... jeg fik hittet på en skøn ret i dag ...lidtt satayinspireret thaimad. Vi fik et par gode venner forbi, så det skulle være noget nemt og hurtigt.

Jeg marinerede kyllingefilletterne i finthakket grønt chili, ingefær, hvidløg, soya og lidt olie...sidst de skulle komme, men så blev jeg syg og smed kyllingen i fryseren. Jeg tog det op i går, så det lå og tøede op i køleren hele natten og dagen. Vupti klar parat til stegning, da jeg kom hjem. Jeg elsker hurtig hverdagsgæstemad.

Til det kogte jeg en dåse kokosmælk sammen med 4 spsk peanutbutter, 1 helt fed hvidløg, to friske chilier, saften af en lime, lidt fishsauce.

Jeg kogte en pose glas risnudler og vendte dem i saucen. For at give salaten lidt friskhed hakkede jeg fem forårsløg og tre pærer i mindre bidder - jeg ville have brugt mango, men var løbet tør. Plus en skål med peanuts til tilbehør.

Retten var en stor succes og jeg laver den helt sikkert igen i anden variant, dog lægger den ret tungt i maven.

(Fotoet derimod er ikke nogen kunst, men det kan sagtens præsenteres lidt skønnere, vi var bare meget sultne og skulle bære maden ned i gården). Mad nu .. skreg de sultne fugleunger .... mens de åd...

2 kommentarer:

  1. Uhm, det lyder både spændende og lækkert :-)

    SvarSlet
  2. Det var godt! og det havde den helt rigtige søde stærke smag fra satay.

    SvarSlet