søndag den 25. september 2011

Squashsuppe med friskost

Squashsæsonen er i fuldt gang, og min mor har givet mig en posefuld af dem. Så der stod squashsuppe på menuen. Squashsuppen smager ikke så meget, så jeg besluttede, at denne suppe skulle spices op med en hjemmedyrket chili og gøre den mere cremet med lidt friskost.

Ingredienser:
1 hakket løg
olie
4 squash i mellemstørrelsen
grøntsagsboullion
et lille bundt friskt timian
en lille rød chili
salt
peber
friskost - en med krydderurter

Løget hakkes og steges klart i olie, hvor efter den hakkede squash og chili tilsættes. Jeg tilsætter den varme boullion, så det dækker mængden af grøntsager og lader det koge til grøntsagerne er møre 8i ca. 15 min). Suppen blendes og der tilsættes friskost efter behov. I mit tilfælde passede det med 1/4 af osten.

Suppen blev helt perfekt - lidt stærk og cremet som jeg kan lide det.
På Mad +Medier hørte jeg, at dagslys egner sig meget bedre til at fotografere mad... de talte tydeligvis ikke om lyset i min lejlighed ... Bedøm selv det færdige resultat i henholdsvis dagslys og kunstigt lys.


Resten af suppen blev frosset ned i mindre portioner til madpakker.

2 kommentarer:

  1. skønt, det lyder dejligt. Jeg har de fleste ting i huset, så jeg må ud og købe squash .... elsker suppe og den der er lige efter min simple smag...

    SvarSlet
  2. det er en hurtig, nem og lækker suppe. Jeg håber, den også smager godt i din mund :-)

    SvarSlet