mandag den 1. august 2011

50 syngende sømænd og et nyt skoskab

Sommerferie i København rules!

Idag har jeg vinket farvel et stort columbiansk skib med 50 sømænd stående på skibets master, mens de vinkede og sang til en højtalersang på spansk! 


Jeg gætter på, at jeg er stadig er gravid eller som minimum påvirket af hormoner - for jeg kom til at fælde en (eller otte) tårer, da skibet lettede anker. Jeg prøvede uden held at overbevise Loverboy om fremkaldelsen af tårer hang sammen med det høje saltindhold i den stille vind... eller noget.

Vi spiste lidt frokost på Sommerhuset, som har en skøn placering lige ved Gefionspringvandet og Kastellet. Maden var middelmådig og betjeningen var den ærgelige københavnske standard... orker det ikke.

Jeg har haft meget sommerferie på nettet, og noget af tiden er gået med at grine over IKEA Hacks - sitet for modiciferet IKEA møbler. MEN jeg fandt også et super ideer, så nu har jeg fået et stilletstillads på væggen, og genopdaget at jeg har tre par røde stilletter :-)

Imorgen er atter store prøvedag, og hvis alt går godt, smutter vi ud i sommerlandet og kigger på vand :-)

5 kommentarer:

  1. Altså hvis jeg vinkede farvel til 50 spanske sømænd ville jeg også fælde en tåre! Krydser SÅ meget fingre for prøven i morgen. Knus fra mig

    SvarSlet
  2. Ihh, du milde, sikke et skib :-)

    Selvfølgelig er du stadig gravid, jeg har jo alting krydset, det ser lidt mærkeligt ud, men jeg gør det gerne for en god sag.....

    Knus
    Birthe

    SvarSlet
  3. Kære Camilla,
    Nemlig ! det var en ret fin afsked. og tak for al krydseriet, det virkede :-)
    kh SS

    PS: Hvad siger du til kagesmagning i næste uge?

    SvarSlet
  4. Kære Birthe,
    det var et kæmpe skib.

    Tusinde tak for tanker og krydseriet. Jeg sætter stor pris på det. Du må have set sjov ud, da du var ude og kigge på cykelløb ;-)
    kh SS

    SvarSlet
  5. Næste uge er lidt travl (opstart på arbejde, rejse til Norge, 40 års fødselsdag, sommerfest osv). Hvad med tirs den 23. aug eller tirs den 6. sep?

    SvarSlet