fredag den 3. september 2010

Stegeposer er det nye sort

Endelig fik jeg taget stegeposerne i brug, og det er ikke sidste gang. OMG.... hvilken smagsoplevelse.

Jeg havde købt en skøn frisk kylling, som skulle afprøves i stegeposen. Man kan aldrig gå galt i byen med citron og friske krydderurter. Jeg skar al skallen af en øko citron (hmmm er det kun mig, som slider mine juliennejern op?) og blandede den finthakket skal med frisk rosmarin og nogle smørklatter. Blandingen stoppede jeg ind under skindet ved brysterne, og resten gned jeg på kyllingen sammen med salt.

Den afskallede citron fik et par stik med kniven og proppet op bagi. Skroget blev lukket med en stegenål. Vupti baduski ... og ned i en stegepose.


200 grader i varmluftsovnen i ca 50 min.

Mums... den duftede helt vildt godt, da jeg åbnede posen. Jeg siede væsken, der havde samlet sig i posen og pressede resten af den varme citron ned i en lille gryde. Fonden kogte ind og jeg smed en lille fløderest i (som kun var to dage overskredet). Resultatet blev den skønneste sovs til kyllingen og ris....

Loverboy proklamerede at det nu er hans nye livret :-) og vi spiste næsten det hele... og jeg glemte at fotografere retten... det var godt og ikke sidste gang jeg laver den ret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar