tirsdag den 28. september 2010

Kyllingedeller med varm porresalat og kantarelsauce

Kyllingedeller:
400 g hakket kyllingekød
1 pisket æg
100 g havregryn
mælk (jeg brugte kærnemælk, det var det jeg havde)
en håndfuld sorte sesamfrø
salt og peber

Jeg starter med at tilsætte mælk nok til at havregrynene bliver til en grødet masse, så tilsætter jeg kødet, ægget, frøene og krydderierne. Farsen står og samler sig i ca. 15 min. Dellerne steger jeg i en blanding af smør og rapsolie.

Dellerne er altså også ret gode med lidt teriyaki sauce over, men det er en anden ret.

Varm porresalat:
Porrerne skæres op og skylles under vandhanen, og skæres derefter i stykker af ca 8 cm. Porrerne dampes til de er møre (jeg glemte at tage tid). Porrerne dækkes med en dressing af balsamico eddike, citronsaft og lidt salt.

Andet tilbehør:
Kogte kartofler og en opbagt sovs med stegte kantareller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar