søndag den 12. september 2010

Pasta med aubergine og gedeost


Køleskabet indeholdte en del grøntsager, som inspirerede mig til aftensmaden. Auberginer får den skønneste smag af at blive stegt sammen med løg, hvidløg, chili og rød peber i olie. Massen tog farve også skiftede jeg scene til en kasserolle, hvor massen kom i sammen med 400 g hakket tomater og lidt salt. Sovsen kogte ind i en time. Himmelsk...

Mens sovsen kogte ind... kiggede jeg nærmere på min gave fra min mors have. Det er friske chili som lige fik en tur under hanen. Jeg planlægger noget skønt med dem... syltede chili eller chilipasta.


Tilbage til aftensmaden, hvor køleskabet også gemte på en rulle gedeost, som jeg gerne ville have til min pastaret med den skønne sovs. Løsningen blev pastapenne med sovs og gedeost. Retten fik en tur i ovnen, så osten kunne smelte lidt.


Maden var himmelsk, og da jeg elsker ost, var min belønning - for at være alene hjemme i hormonland, og stikke med den væmmelige ægløsningssprøjte - masser af friskreven parmasanost.

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud og sikke en skøn blog du har her :-)
    Sjovt du har Andy's Diner på din blogroll - det var hans skyld at jeg startede min madblog i sin tid - jeg har ikke set ham på andre danske madblogs end din.....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Tak for det, jeg surfer også jævnligt forbi din skønne side.

    Andy's diner er skøn, jeg drømmer ofte om at flytte til Florida og have adgang til alle de skønne produkter han bruger og lave noget meximad. Men jeg er ikke så vild med varmen og orkanerne....
    kh SS

    SvarSlet
  3. Hej Sushisteg,
    Mmhmmmm, det er saftsusemig mad efter mit hoved! Pasta, tomatsovs og gedeost - yum!
    Håber du får lavet en msse lækker mad, så du glemmer at tænke på de dumme (eller er det bedre at være sød ved dem?) hormoner...
    Kh. Eva

    SvarSlet
  4. Hej Eva,

    retten smager også ret godt, når den bliver genopvarmet som frokost... dog bliver chilien lige den tand stærkere.

    Jeg afprøver lidt forskellige strategier til at håndtere hormonerne. Pt fungerer madlavning og det at ignorere dem :-)
    kh SS

    SvarSlet