fredag den 10. september 2010

Næstsidste sprøjte eller noget... IVF igen...igen

Tjaaa....bum så tog jeg den sidste hormonspøjte i denne omgang. Æggene er vokset hurtigt denne gang, det ser fint ud...


Hvordan jeg har det? Måske meget godt... jeg har ikke været så sindssyg af hormoner denne gang eller måske opdager jeg det bare ikke længere.

Jeg er kommet med i et medicinsk forsøg med noget hestemedicin, det skal hjælpe mig med at blive gravid. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg synes eller tror. Dette IVF forsøg har været anderledes indtil videre. Jeg fik et ordentligt skud hormoner, og æggene kan godt lide det denne gang. De er vokset fint og nu er de klar... måske er jeg bare ikke klar. Jeg er i hvert fald ikke helt med i hovedet.
Jeg har tænkt på, om det er en af de skønne forsvarsmekanismer, der trikker ind her eller om jeg bare er ved at nå det punkt, der hedder efter 10 forsøg, tæller det ikke længere. Måske er jeg ved at nå punktet of no return. Loverboy og jeg har aftalt at vi slutter efter næste forsøg. Vi tager adoptionen mere alvorligt, og rykker lidt mere på det punkt...arrangerer og planlægger opgaver i den retning. Det er nok for meget for mit lille hovede.

Men nu er vi altså her... hvor æggene skal ud på mandag og mødes med den bedre halvdel. Vi må se hvad der sker.

Jeg tror, jeg er ok... ikke så tillidsfuld længere, men jeg er her og venter...

4 kommentarer:

  1. Hvor må det være fustrerende at gå i den evig uvished.
    Jeg krydser fingre for at alt lykkes denne gang, lige fra udtagning til opsætningen igen.
    Pøj pøj!

    SvarSlet
  2. Kære Septemberliv,
    tak for det ... jeg har vist brug lidt held.
    Jeg vil jo gerne have en lille at nusse om og lave din søns verdensklasse frugt morgenmadstallerken til, og Loverboy tæller ikke.
    SS

    SvarSlet
  3. En kollega har fortalt, at hendes veninde fik zoneterapi i forbindelse med opsætningen af ægget og det hjalp.
    Alle kneb gælder og ja det er dejligt at nusse sådan en lille en.
    Jeg har så også en kollega der er mor til en 2 årig dreng fra Korea og lige har fået at vide at de til marts næste år kan hente en lille pige fra Vietnam. Så det kan også give en lykkelig slutning, hvis det første glipper.
    Pøj pøj i morgen!

    SvarSlet
  4. Der er vist mange gode effekter af både zoneterapi og akupunktur. Jeg får akupunktur i forbindelse med IVF, og jeg kan mærke at jeg får det bedre i hele kroppen af de behandlinger. Det er klart værd at anbefale.

    SvarSlet