onsdag den 6. juli 2011

Bloggerbesøg I eller HWL himlen

Til forårets bloggertræf sad jeg under middagen ved siden af den skønne Camilla fra Himmelske kager, og vi havde god kemi.
I går mødtes vi igen, og vi havde lagt store planer - der skulle både være noget til den salte og søde tand.
Nikolaus Strangas har jo åbnet det der konditor-cakeaway på Åboulevarden. Stedet har stået højt på min mentale liste længe, det var jo oplagt at tage derhen med en kageentusiast.


Tjaa, hvad kan man sige...  kagebixen var lukket pga weekendens vandmasser. Nå, men det skabte plads til et længere besøg hos HWLarsen. Kender du det? Jeg faldt over denne beskrivelse på nettet for noget tid siden:
Køkkenfetichistens våde drømH. W. Larsen er den ultimative shopping-oplevelse for dig, der godt kan lide at lave mad. Så er det sagt.
Butikken er rettet mod professionelle, men de sælger også gladeligt til private. Og udvalget er rigtig dejligt - bl.a. fordi de både har designerudgaver og de rå kokke-udgaver af mange af de forskellige varer, som kan udstyre dit køkken, så du knap nok behøver at kunne lave mad for at imponere din date.
Hovednummeret hos H. W. Larsen er deres knivudvalg. Jeg vil anslå, at der er kokkeknive af 25-30 forskellige mærker - og de er virkelig i alle prisklasser. Køber du en kniv, sliber de den for dig, inden du får den med hjem. Sådan!
Det er lige et sted for mig, og det viste sig også at være et sted for Camilla. Vi tullede rundt og skiftevis kiggede og måbede af de skønneste mærkeligste køkkenting.

Væggen med mikroplane rivejern til nødder, chokolade, gulerødder, hård ost, blød ost etc...


Tilbudskurven med siliconebageforme vakte Camillas interesse

Kæmpe piskeriset stod i selskab med en suppesi og en skovl af en art... muligvis en pizzaspade til kæmper.

Det er en skøn forretning, og vi nåede ikke engang at se, hvad der var på 1. salen, da de lukker ret tidligt.
Jeg fik mig et nyt rivejern og en plastflaske til dressing.

Bageefter gik turen til Tivoli, hvor vi havde booket et bord hos The Paul, jeg har taget en masse fotos, men jeg skal ud og picnic'e, så det fortæller jeg mere om senere

5 kommentarer:

  1. Ha ha, du skulle have taget et billede af mig med tårerne trillende ned af kinderne og næsen trykket flad mod ruden til konditoriet :-)))

    SvarSlet
  2. Det lyder bare skønt. Elsker altså også at gå på opdagelse i HWLarsen! Må snart se at komme der ind igen, da jeg skal have nogle tyller, og jeg mindes at de havde uendeligt mange forskellige! Glæder mig til at læse om jeres oplevelser på The Paul!

    KH Betty

    SvarSlet
  3. @Camilla: jeg er stadig helt overrasket over at vi ikke kom derind... vi må lave et nyt besøg dertil efter sommer.

    @Betty: HWL var en helt ny oplevelse for mig. De har jo alt! Og jeg har ikke engang set hvad der gemmer sig på 1.salen. Og du kan glæde dig til at høre om the paul... han er altså en dygtig madartist.

    SvarSlet
  4. Jeg er selvfølgelig mere end klar til en tur efter sommerferien - bør vi ringe og "advare" Niko om at hans dage er talte hvis han ikke har åbent når vi kommer???

    SvarSlet
  5. Hahaha... du må vist hellere give ham en advarsel :-)
    Jeg går ud fra vi snakker om at ses i slut august eller september?

    SvarSlet