tirsdag den 12. juli 2011

Vietnamesisk frokost på Lele

Ferien er gået i gang, og jeg har en del småprojekter i lejligheden, som skal ordnes. Paneler maler åbentbart ikke sig selv. Så jeg har stæset rundt efter lidt panelmaling og fandt endelig noget på Østerbro.
På vejen derud, cyklede jeg forbi den nye afdeling af Lêlê, som laver skøn vietnamesisk fingermad. De havde lige indviet deres nye lokaler, og der var en ledig plads i solen. Hvem kan sige nej til den slags? Ikke mig. 

Der er tre forskellige frokosttilbud, og mit valg faldt på en risnudelsalat med forårsruller og en danskvand til 85 kr.


 Forårsrullerne var lune, sprøde og smagte rigtigt godt. Fyldet bestod af kalkun, krabbekød og finthakket grøntsager. Salaten bestod af agurk, bønnespirer, gulerod, rød chili, salat, kogte risnudler, frisk mynte og hakket jordnødder.
Der fulgte en lille skål med sød chilisauce. Inde ved disken står der tag-selv chili og soyasauce- så jeg tankede op.

Min plads i solen er den længst til højre :-)

Jeg blev stopmæt og måtte droppe tanken om at supplere med en af deres skønne limonader til efterret. Men jeg kommer bare igen :-)

PS jeg ved godt, jeg skylder et indlæg om The Paul... det kommer ... hvis du ikke kan vente, har Camilla skrevet om besøget her.

6 kommentarer:

  1. Uhmm, det er et af de steder jeg gerne vil spise, når jeg igen kommer til Staden :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Det kan jeg godt forstå. Maden er lækker, og jeg forestiller mig at deres take away er et godt alternativ til en picnic.
    kh SS

    SvarSlet
  3. Deres forårsruller med krabbe er helt suveræne :) Fedt at du bare stopper op og nyder en frokost i solen!!!

    /G.

    SvarSlet
  4. Hej Gitte,
    ja, de er godt nok gode. Man jo nyde ferien og solen mens man kan :-)

    SvarSlet
  5. Læste netop om den nye afdeling af Lêlê på AOK i formiddags, og det ser jo godt ud!! Endnu en til listen over nye steder der skal afprøves.

    KH Betty

    SvarSlet
  6. Hej Betty,
    jeg tror den bliver et kæmpe hit, og da jeg kørte forbi her til aften var en god kø.

    SvarSlet