søndag den 8. januar 2012

Ude godt - hotdog bedst

De der lufthavnshotdogs er nu altså ret gode. Ok, det hjalp også at Star Tours flymad var helt forfærdelig. Jamen jeg blev så trist. Mad betyder altså en hel for mig, og hvis maden smager trælst, så spiser jeg det ikke.
Barnligt? Det kan godt være, men jeg skal jo ikke være nogens forbillede, og pulverkartoffelmos smager altså ret skidt, også selvom jeg prøvede at spice den op med ekstra salt og smør. Jeg vil slet ikke kommentere kødstykkerne og den såkaldte sovs. Heldigvis var bagagen forsinket, og der var ca 8000 andre passagerer som ventede på bagagen.
Pludselig kunne jeg dufte den danske pølseluft... og så fik vi en velkommen hjem hotdog. 28 kr senere og verden smilede igen - selv om den danske himmel kører 8 nuancer af grå.

PS. jeg tager den altid med ketchup, sennep, remoulade og rå løg! 

11 kommentarer:

  1. Velkommen hjem fra ferien - håber i nåede at nyde det så det hele ikke gik op i dårlig mave (hvor var i henne?)
    En hotdog kan bare være det bedste der findes - og synes aldrig man kan lave den lige så godt selv.

    SvarSlet
  2. Tak, vi var i Thailand - Khao Lak knapt 100 km nord for Phuket.
    Hotdog er gode, jeg arbejdede engang som pølsedame, og hemmeligheden er at pølserne skal stege langsomt og længe. Desværre er jeg bare for utålmodig og kan sjældent vente 30 min på pølserne :-)

    SvarSlet
  3. :-) du skulle skamme dig, nu kredser mine tanker i hotdog, og den skal være nøjagtig, som du skriver... ikke noget med agurkesalat eller rødkål... savle, savle :-) Velkommen tilbage iøvrigt

    SvarSlet
  4. Hotter er guld, meg spiser mine ligesom dig.

    SvarSlet
  5. Uhmm, hotdogs :-D Sådan en må jeg snart have mig.....

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  6. @minihakkeren: Aj men rødkål hører slet slet ikke hjemme der. Det er spil for begge parter :-)

    @Heidi: Hotter holder! Nu laver jeg en afstemning så vi kan se hvad de andre spiser :-)

    @NYBH: Yeah... det er hurtigluksushelfabrika af den bedste slags!
    kh SS

    SvarSlet
  7. Uff for noget klamt flymad. Men bare ferien har været skøn. Og en lækker hotter kan altid redde nedadgående mundvige - men hvor pokker er agurkesalaten??????????????

    SvarSlet
  8. Velkommen hjem søde! Og så til grå himmel og hotdog, så bliver det da ikke meget bedre. Jeg var jo omkring lufthavnen 23 gange i 2011, så jeg må tilstå, at jeg springer pølsemanden over - ville antage katastrofale dimensioner hvis jeg tog turen rundt om pølsemanden hver gang :-)) Men ellers tager jeg den altså MED agurkesalat og ristede løg. Mmmmh. Flymad!? Yrk - sjældent særlig godt. Men hver gang jeg flyver med Wideroe til Norge får man en lille morgenmads-pose med en juice, yoghurt og en bolle med ost. Og det er en kærkommen morgenmad nr. 2, når man har været oppe siden kl 4 :-) Knus

    SvarSlet
  9. @Tante sød: Det er ikke så tit at flymad overrasker positivt, jeg havde nok stillet forventningerne lidt højere fordi vi skulle betale ekstra for maden. Jamen agurkesalat hører til nogle andre retter som frikadeller ;-)

    @Camilla: Det var faktisk min første tur til lufthavnspølsemanden - altså den ved bagagebåndene. Jeg har vist også besøg standen inde i international et par gange. Pølser må der til, og de skaber jo madglæde :-)
    Jeg flyver nogengange til Ålborg med SAS, og der får man også en lille ekstra morgenmad! Det er godt stil og ok mad :-)
    Agurker OG ristede løg??!! Vi skal ikke dele hotdogs!

    SvarSlet
  10. Kender det godt... :) Min favorit hotdog er med ristet pølse, stærk sennep, ketchup, remou, rå løg & toppet med agurksalat, uhmm!

    SvarSlet
  11. @c'est la vie by G: :-) hvad sker der med alt den agurksalat- måske er tid til at prøve det på næste hotdog.

    SvarSlet