tirsdag den 24. januar 2012

Fiskekarry - på den nemme måde

Et signifikant underskud af thaimad... det er faktisk, det jeg har. Så idag smuttede jeg forbi Irma og købte deres nye udvalgte grønne karrysauce. Den dygtige kok Henrik Yde Andersen har nemlig udviklet den. Og han laver ret dejlig mad, og denne sauce er ingen undtagelse :-)
Det var nem aftensmad, jeg hældte saucen ud i en gryden og da den kogte tilsatte jeg nogle fisketern og lidt grøntsager. I dag var fisken en blanding af ising- og rødspættefiletter, men du kan bruge den fisk du har.
Grøn karry med fisk:

  • Irmas udvalgte grønkarry sauce
  • gulerod i tern
  • ærter fra frost
  • broccoli fra frost
  • frisk koriander til pynt
  • jasminris
  • fisk i tern

Skøn aftensmad, og der var heldigvis overskud til fryseren, så jeg kan få thaifrokost en anden dag

9 kommentarer:

  1. Mums, nem og hurtigt - lækker måde af få en gang thai og fisk på :-)

    SvarSlet
  2. uuu nem thai - har godt læst om den i "Krydderiet" men nu vil jeg huske at holde øje med den ... god ide at bruge fisk ...

    SvarSlet
  3. Det er da virkelig let mad :)
    Tror vi må se på de saucer, for ofte er energien ikke til det store, og slet ikke kl 20+
    Så tak for tippet :)

    SvarSlet
  4. God mad er god mad, for mig er det ligegyldigt hvordan den er opstået. Det ser super lækkert ud - og jeg er så træt af at vi ingen Irma har....

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  5. @Malou: Man skal ikke kimse af nem mad, jeg går i øvrigt og lurer lidt på de hurtigovnspizzaer, som du lovpriste i et indlæg. Er de alle gode? eller kun udvalgte?

    @Tante Sød...: Den er god!!! Irma har også en rød karry, som jeg går og håber snart kommer på tilbud, så jeg skal nemlig have en til forrådskamret og de kolde dage...jeg skal vist have en af hver farve ;-)

    @Annika: Det var så lidt og den grønne karrysauce er fantastisk til de der ulvetimer, hvor der bare skal noget i skrutten NU!! Den er lidt stærk, men den kan sagtens fortyndes med en ekstra dåse kokosmælk, og så rækker det jo dobbelt så langt :-)

    @Birthe: Ja vi to elsker god mad :-) Irma har mange gode varer. Jeg ved at deres netbutik irmatorvet.dk leverer til hele landet, så det er måske en mulighed hvis du gerne have flere af deres produkter.
    kh SS

    SvarSlet
  6. let og lækkert... så kan det nærmest ikke være bedre :-)Grøn karry... minder mig om, jeg har en lækker ret med kylling, den må jeg da vist hellere finde frem.

    SvarSlet
  7. @Minihakkeren: let og lækkert rules!! :-)

    SvarSlet
  8. Uh, alle de 3 jeg købte var gode. Mozzarella, spinat og med pølse. Great, nu har jeg lyst til pizza :-)

    SvarSlet
  9. hehe, jeg var også pizzasulten idag :-) Skønt at de alle tre var gode. Jeg må holde udkig efter dem i mit lokale supermarked. Mmmm... og potentielt æde mine ord til Loverboy om at frysepizza er det værste crap mad... :-D

    SvarSlet