lørdag den 7. maj 2011

På vej til fase 2...


Så er vi på vej til det adoptionsforberedende kursus bedre kendt som fase 2. Jeg er spændt på kurset og de andre deltagere. Vi tankede morgenmad vil turen på mit nye morgenmadsted. Klokken var 8, Jeg stod bagved et par på min egen alder, som købte smøger og cola. De var på vej hjem fra byen og stadig småstive. Pigen gik væk fra disken,da de skulle betale. Og manden var meget længe om at foretage sig noget, som jeg troede var at bestemme sig for smøger eller betale. Jeg vendte mig om og opdagede, det var kondomvalget, som voldte problemer. Det er altså sjovt, som det stadig er lidt småpinligt og mandens opgave.

10 kommentarer:

  1. Held og lykke med en god dag på adoptionskurset. Mine nære venner, som har verdens lækreste chokoladebørn fra Sydafrika har haft stor glæde af den gruppe, de mødtes med, og holder jævnligt kontakten med de andre børn og forældre. Hvis I er lige så heldige som dem, så kan man ikke selv lave bedre børn:-)
    KH Marianne

    SvarSlet
  2. *LOL*
    Spændt på hvordan kurset gik og hvad I syntes om det.

    Knus
    Birthe

    SvarSlet
  3. :-D Ja, nogen forsøger at undgå at få børn, mens andre ikke bestiller andet end at forsøge. Jeg håber, at kurset er godt. Kh Camilla

    SvarSlet
  4. håber også, at kurset er godt :)

    SvarSlet
  5. Hej Marianne,
    åh, ja chokoladebørnene ser bare så søde ud med deres krøller og brune øjne. Jeg tror også det er ret godt at have et netværk både til børnene og til de voksne. Det er jo nogen andre forhold og udfordringer man får som adoptivforældre.
    /SS

    SvarSlet
  6. Kære Birthe,
    kurset gik rigtigt godt. Vi fik en hel masse ny viden om os selv og det at blive forældre til et barn, som har et andet genetisk ophav og indsigt barnets drømme og forestillinger som følger. Det er mange ting at forholde sig til.
    kh SS

    SvarSlet
  7. Kære Camilla,
    ja det er sjov at tænke på. Jeg synes også det var ret sjov set i et ligestillingsperspektiv.
    Kurset var godt, men nøj hvor var ens hjerne busted bagefter... mange nye tanker.
    kh SS

    SvarSlet
  8. Hej Carla,
    kurset både gik og var godt. Der var en ekstra bonus ved kursusstedet - nemlig maden var så lækker, men jeg kunne ikke få mig selv til at fotografere den foran så mange nye mennesker ;-)
    /SS

    SvarSlet
  9. Hej Malou,
    tak for krydsede fingre. Det hjalp :-) Kurset var spændende og de andre virkede søde. Det var så rart at møde nogle mennesker, som var i samme situation som os, og høre lidt om deres erfaringer, sorger og glæder. Det er mange enslydende, og det er så skønt at høre det ikke er os/mig, der synes det er svært.
    kh SS

    SvarSlet