Jeg har nogle vidunderlige veninder, og vi havde længe planlagt at tage væk på weekendtur sammen. For tøse rundt, komme væk fra mænd og børn og bare være os igen... og ikke mindst spise god mad på Meyers hotel på Lolland. Så vi havde bestilt en overnatning med 5 retters middag og morgenmad for 850 kr. Hotellet ligger midt i byen ved torvet og er meget smukt og indbydende med sine gule mure og røde tag.
Humøret var meget højt, som det kun være, når fire kvinder råhygger. Vi startede med kaffe og kage, som vi fik serveret i gården. Mens solen skinnede fra en blå himmel, grinede vi til tonerne fra Teatersalens hammondorglet, hvor nogen fejrede deres fødselsdag. Det var bare et af de der lykkelige øjeblikke. Skønt!
Om aftenen mødte vi spændte op. Restauranten var smukt holdt i lyse farver og nordisk stil, og bordet stod klart og var smukt pyntet. Restauranten var fyldt op, og vi fik hurtigt lidt godt friskbagt brød og drikkevarer af vores søde tjener. Kort efter kom vores første ret "Stenbiderrogn med rygeost, forskellige løg og karse". Den var lige, som den skulle være. Smagen var ren og enkel, og den smagte dejligt.
Den næste ret havde jeg glædet mig til, da det var en torskepølse med variation over rødbeder. De runde hvide fingre er torskepølser. Desværre havde pølserne kogt for alt længe, og de var blevet helt tørre. Det var synd for retten, og ikke et alt for godt tegn.
Igen en smukt anrettet ret. Jeg fik dog bange anelser, da jeg så den stivnede sovs. Jeg håbede, at de blot havde brugt kolde tallerkener. Men på alle vores tallerkner var kyllingekødet stegt knasttørt, og hvad værre var, var ægget ikke længere pocheret men hårdkogt. Vi spiste ikke op, men klagede vores nød til den søde tjener, som beklagede og lovede at bringe beskeden videre til kokken. Men vi hørte ikke noget fra køkkenet :-( og jeg lagde skuffet kameraet væk.
Resten af middagen bød på et udvalg af udemærkede oste, som blev serveret med hjemmebagt knækbrød og pærekompot. Ostene blev fulgt af en lun chokoladefondant og en fløderand. Det smagte dejligt, men som onde tunger kunne hævde, at det er svært at ødelægge en oste- eller en dessertanretning.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige... og jeg blev faktisk ret skuffet/ ked af have brugt tid og penge på middelmådig middag, hvor man kunne fornemme, at råvarer var i top, ideer og planerne bag retterne var gode og gennemtænkte, men kokken/ferieafløseren havde en dårlig dag i køkkenet eller havde for travlt med at kokkerere for selskabet med fødselsdagsgæster, og det gik ud over Restaurantens gæster eller i hvert fald vores bord.
Heldigvis var betjeningen, vinen og selskabet rigtigt godt. Og morgendagens morgenmad var helt i top... det var meget mærkelig, da de serverede pocherede æg til nogle lækre dampede asparges, og her var æggene helt perfekte!? Morgenmadskokken bør forfremmes, hvis du spørger mig.
Nåh, men mine veninder og jeg havde en fest, og al personalet vi mødte på stedet var søde og imødekommende.
Indlægget stod ellers overfor at lide en stille død eller langsom udgivelse, indtil jeg læste en anmeldelse af stedet i Copenhagen Food maj/juni 2011. Sjovt nok skriver journalisten om den samme menu, som vi fik, men hun nævner behændigt intet om kvaliteten af madoplevelsen. Om jeg ville kigge forbi igen? ... jeg ville kun komme på Saxkøbing hotel igen, hvis Meyer selv stod i køkken eller de holdte et af deres mange arrangement, så er der større garanti for, at der er en kyndig kok i køkkenet.
Hvor skønt med sådan en tøsetur. Det lyder fantastisk hyggeligt. Ærgeligt, at I dog fik en kedelig madoplevelse :-(
SvarSletTøsetur yeahhh, madoplevelse ÆV! Ærgeligt at sådan noget sker - sender du linket til dem? det synes jeg at du burde.
SvarSletDog dejligt at I havde hinanden og nød det sammen :-)
KH
Birthe
kære Camilla,
SvarSletdet var en skæppe skøn tøsetur, og jeg fulgte faktisk op på din tidligere kommentar om at sige fra højt, så jeg sendte Hotel Saxkøbing en email om min oplevelse- tak for "sparket"
kh SS
Kære Birthe,
SvarSletDet var dejligt med en tøsetur og bare fjolle.
Umiddelbart efter jeg havde postet indlægget, sendte jeg også hotellet en email sammen med et link til indlægget. Jeg håber jeg hører fra dem.
kh SS
Fra Hotel Saxkjøbing til mig
SvarSletMange tak fordi du tog tiden til at skrive til os og til at beskrive dine oplevelser på vores hotel.
Jeg beklager meget de dårlige oplevelser med maden – vi stræber efter det perfekte og det er ærgerligt for alle, hvis det ikke opnås.
Jeg undersøger nærmere med vores køkkenchef og vender snarest tilbage til dig.
Med venlig hilsen
Hilary Karlson
Direktør
Fra: Sushi Stegen [mailto:sushistegen@gmail.com]
Sendt: 15. maj 2011 17:35
Til: kontakt@hotel-saxkjobing.dk
Emne: Ris og ros til jer som var på arbejde den XX. april 2011
Godt brølt, Løvinde :-) Og selv tak for sparket. Man kan ikke forbedre sig hvis man ikke ved hvad man gør galt. Og selvom man ikke får en reaktion tilbage, så har man i det mindste kommet af med sin galde og det er sjovt nok nogen gange nok :-) Glæder mig til at høre hvad de vender tilbage med.
SvarSletSå har jeg hørt nyt fra Saxkøbing hotel.
SvarSlet---
15. juli 2011
Tak for din opfølgning.
Jeg undersøgte nærmere med vores køkkenchef og desværre er kommet frem til en meget frustrerende konklusion af dårlig kommunikation L
Tjeneren havde givet tilbagemelding til køkkenet – men til køkkeneleven og ikke til køkkenchefen – køkkeneleven har ikke meldt det videre !
Det har vi selvfølgeligt taget op med vores ansatte – der er ingen mulighed for at redde en situation, hvis ikke der kommunikeres til den relevante ansvarlig person. Jeg er glad for din tilbagemelding omkring din skuffelse og at du fik ellers en positiv ophold med os – og håber at vi kan glæde os til at se dig/jer igen – og at det vedhæftede tilgodeseddel kan bruges til at få nogle bedre mad oplevelser hos os!
---
Jeg håber, de bruger deres erfaring om vigtigheden af god kommunikation mellem personalet og kunderne, men jeg er ikke sikker. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal tænke om, de først vender tilbage 2 måneder efter jeg skrev til dem første gang, og først svarer efter jeg rykkede dem for svar. Men Jeg vælger at tro, at de har haft meget travlt OG det viser indsigt og storsind, at de giver mig en tilgodeseddel på 850 kr, som jo var det opholdet kostede.
Tak til Camilla og Birthe, som mindede mig om at man som forbruger også har et ansvar for at give feedback - også selvom det er sværere, når den er kritisk.
Skønt, at du fik noget ud af at fortælle dem om jeres oplevelser. Kan godt forstå din tvivl, men benyt dig af deres tilgodebevis som plaster på såret. Og selv tak, det manglede bare.
SvarSlet