torsdag den 28. oktober 2010

Camilla Plums dyr og chili

I min efterårsferie kom jeg forbi Camilla Plums gård i Nordsjælland. Den har jeg længe gerne ville besøge. Hun har både grøntsager, frugter, blomster og mange forskellige dyr. Og dyrene ser ud til at have det godt hos Camilla Plum. Jeg nåede både at se flyvende høns og skræppende gæs, og klappe køer, æsler og ae killinger. Og tænk engang den haleløse gårdkat blev forkælet med et stort stykke æblekage med flødeskum.

Hvad med mig... jo kagen fristede, så jeg fik også et ret stort stykke kage senere - men ved et langbord i godt selskab med en stærk kop kaffe. Den var helt rigtig til lidt efterårsrusk.

Jeg kiggede på alle hendes mange varer i forretningen- der var både kød, mel, øl, krydderier og salt (men jeg har jo pt 14 forskellige, så dem kiggede jeg ikke så meget på!) men også mangefarvet blomstervaser, tingeltangel og deslige.
Og så var der lige et bord med hendes forskellige hjemmedyrkede chili. De var så flotte og spændende.

Jeg endte med at købe et par stykker fordi... de var pæne, og jeg havde lyst.
Jeg tror nok, at de små gule er de aromatiske bittesmå chili Pimiento di Chieso, og den underlige røde chili til højre er en mild og sød balloon peber. Den lange orange er en thaichili, og de fire peberformet frugter i lysgul, gul, orange og rød er habanero chili. Nu er det store spørgsmål så: "Hvad i al verden skal jeg lave mine nye chilier?"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar