torsdag den 27. oktober 2011

Svampejagt

Naturen slår til igen. Jeg har været på svampejagt. Det er bare noget fedt over at finde/jage sin egen mad. Jeg bliver helt høj af at samle mad ude i naturen. Det var sindssygt koldt med noget hidsigt blæst, solen skar i øjene, og jeg fik ondt i ryggen af min Dronning Ingrid positure. MEN jeg elskede hvert sekund. Det er fedt at være udenfor i efteråret og lede efter guld.

Det er vist nu, at jeg indrømmer, at jeg fik hjælp af en ægte svampesamler. For de der svampe er pænt svære at finde eller se... Bymennesket så jo bare en masse visne blade, og jeg fandt op til flere uspiselige kedelige svampe... men hey jeg fandt svampe!

Efter 4 timers søgning og hjælpeopslag i det menneskelige leksikon/svampesporhund fandt vi ret mange spisesvampe. To fryseposer med tragtkantareller, 2 spiselige skørhatte, 4-5 løghatte...(Jo jo alt tæller....) et par håndfulde honnningsvampe og nogle sorte kantareller(?) der mere ligner skovtrolleører. 
Update: de hedder så trompetsvamp

Og når jeg bliver gammel skal jeg være svampefinder og svampenavngiver... jeg fandt på nogle sjove og beskrivende navne på de fedeste svampe.... men nu har hjernen fået informationsoverload, så jeg har glemt det hele igen.
Se lige lidt af min høst. Nu skal der koges noget spændende mad. Har du et godt forslag?

5 kommentarer:

  1. Sikke en fin høst. Det er ret så skønt at samle sin egen mad og så tilberede den og så nyde at man ved hvad man spiser.

    Nu ved jeg ikke om jeg kommer for sent ift forslag, men jeg ville egentlig bare riste dem let og nyde dem til at godt stykke kød (Dvs ikke for meget tilberedning) for at nyde dem både i smag og syn.

    SvarSlet
  2. mmmm... jeg har frosset nogle af svampene ned, så der er helt sikkert til en omgang tilbehør til den næste bøf.

    SvarSlet