fredag den 3. juni 2011

Steak Sandwich

Der var grillet kød til overs fra fødselsdagen i sidste måned, og det lå og ventede i fryseren på en lad dag. Den kom så allerede i dag.

Stegen blev tøet langsomt op i køleskabet, mens vi arbejdede på lejligheden. Der er jo altid noget, som skal laves eller ryddes op i. Og jeg fik endelig pakket vores vintertøj væk - nu mangler jeg kun at fjerne den sidste juledekoration - man brænder jo ikke stearinlys om sommeren - eller hvad?
I fryseren lå også nogle hjemmebagte pitaer. Det hele skreg på hjemmelavede steaksandwich og øl.
Sandwichen bestod af:
  • Bluecheesedressing, som er din ynglingsbluecheese moset med lidt cremefraiche med salt og peber. Den blev smurt i et tykt lag på bunden. 
  • Peberfrugtsnask, jeg stegte to røde peberfrugter sammen med et lille løg i skiver, et halv fed hvidløg og en kvart Santa Fee chili. Det smagte skønt
  • Icebergsalat
  • Semidried tomater - gemte godter fra køleskabet
  • Oksesteg i mindre skiver stegt på panden
Jeg havde helt glemt, hvor god sådan en sandwich kan være.

2 kommentarer:

  1. Uhm, virkelig lækker sandwich. Jeg MÅ altså lære at spise blå ost på et tidspunkt og forestiller mig faktisk at det vil være godt at starte ud med det i en dressing.

    Og mellem os: alt mit julepynt er stadig fremme - har simpelthen ikke haft kræfter til at pille det ned. Jeg er ligefrem kommet så vidt at jeg vil savne det hvis det bliver taget ned. Men nu hvor vi har passeret 1/6 kan jeg jo bare påstå at jeg har været ekstremt tidligt ude i år ;-)

    SvarSlet
  2. Bluecheesedressing smager helt vidunderligt - og jeg er næsten sikker på, du ender som en stor osteelsker med den nysgerrighed og udvikling, du udviser :-)

    Godt træk med julepynten. Mit eneste problem med juledekorationen er, trods dens pænhed og upåklagelige funktionsevne er den svær at støve af, så den vil ikke virke overbevisende til julen, med mindre jeg kører et halloweenjuletema.... hmmmm.... hmmmm... måske er det vejen frem ;-)

    SvarSlet