lørdag den 15. maj 2010

12 dages gravid eller noget med uger

Jeg er 12 dages gravid! Det er en stor sejr... selvom det føles næsten ulovligt at sige det højt, bare at skrive det på bloggen er tæt på hybris, men den er god nok. Det er 12 dage siden æggene blev befrugtede og de to små æg blev sat tilbage... og jeg har stadig ikke fået menstruation :-)

Efter tre års kamp med IVF, endometriose-udbrud og tilbagevendende oplevelser af tab og savn er vi på sporet, og denne gang går det så godt. Jeg er blevet lidt træt, og kan mærke at hjernen er begyndt at producere mærkelige hormoner, som gør mig en lille smule ør og giver lidt kvalme. Jeg er nu stadig bange for, at det hele er ønsketænkning, og det er det som kroppen reagerer på, men Loverboy er god til håndtere det og mig. Som den målorientereret mand han er, er han god til at minde om at Vi har aldrig været så langt i forløbet som idag. Og det er en sejr. Selv med små skridt kommer man frem, også selvom man er en utålmodig sjæl som mig.

Mon det er prinsessen eller selskabsægget som sidder fast?

2 kommentarer: