fredag den 1. april 2011

Acquamarina - middelmådigt besøg

Endelig oprandt dagen, hvor jeg skulle smovse hos Aquamarina, som kaldes for Københavns bedste italienske fiskerestaurant. Deres motto er "Fish from heaven and Wine from Italy".  Mine forventninger var store. Middagen var en del af CRWs koncept med to retter til 150 kr - et fund for pengene.

Lokalet var smukt dekoreret med lyse vægge og klaser af fine mundpustede lamper i form af store lyspærer. Vi sad ved vinduet i en 4 personers bås, hvilket gav en intim stemning, da ruden var dækket var frynser. Meget hyggeligt- svært at beskrive. Vi blev budt velkommen med store smil og hyggelig småsnak inden og under maden.

Forretten var en blomkålssuppe toppet med torskesalat og balsamico-reduktion. Det lovede godt.
Jeg blev så skuffet. Suppen var i bedste fald lunken, og retten var ... kedelig. Smagene var neutrale og gik ind i et med hinanden. Det bedste var faktisk brødet, som vi fik en del af - dog servering af olie eller smør.

Hovedretten havde jeg set frem til... de måtte være gode til at lave fisk. Og dagens hovedret var en sprødstegt kulmule med med ragout af sicilianske grøntsager og økologiske tomater.
Igen var det smagsmæssigt kedeligt, og jeg mangler ord til at beskrive retten. Jeg gider faktisk ikke engang beskrive ostene og chokoladedesserten, som vi tilkøbte. ØV

Jeg er klar over, at det er et meget billigt koncept med to retter for 150 kr, men jeg forstår ikke, man deltager i CRW, hvis man ikke gider vise, hvad man kan. Og jeg har altså hørt meget godt om dette sted, men det var ikke min oplevelse. Vinene og betjeningen var gode, men jeg lever jo for at spise godt. Så her kommer Sushistegen altså ikke igen. Jeg er ikke vred - men skuffet over ligegyldigheden. Det kan man jo få masser af steder.

7 kommentarer:

  1. Øv - nu behøver jeg i hvertfald IKKE spise der!!

    SvarSlet
  2. ÆV! Sikke en dårlig oplevelse :-( Selvom man kun betaler kr. 150,- så forventes der vel alligevel at de vil gøre det bedste for restauranten, så man har lyst til at vende tilbage og betale det fulde beløb...

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  3. Ja, øv øv..
    Synes deværre ofte man bliver skuffet, når man går ud !
    Øv øv.. :-(
    Men god weekend i kbh, og 19 grader lover de imorgen. Fantastisk :-)))

    SvarSlet
  4. Ej, hvor træls. Man skulle tro, at de vidste bedre. Fisk er jo i sig selv meget neutral i smagen og derfor kræver tilbehøret / tilberedningen noget kant, for at løfte fisken netop derind, hvor fisk bare er super godt. Jeg elsker fisk, men rammer man ind i en smagsløs fiskeret, så er den - ja, ret kedelig. I må se frem til næste besøg.

    SvarSlet
  5. @ Deirdre-Ann: nej og slet ikke når der er skønne steder at spise fisk.

    @Birthe: netop. De har fået muligheden for at lokke nye kunder til ved dette arrangement

    @det-lille-køkken: Nogen gange har man desværre indtrykket af man kunne have lavet maden bedre selv med de samme råvarer. Håber også I får skønt vejr i det nordjyske.

    @Camilla: Fisk er nemlig så lækkert, når det hele spiller sammen. Jeg havde bare håbet at de ville levere varen.

    SvarSlet
  6. Æv!

    Lyder som den samme oplevelse, jeg havde under Copenhagen Dining Week: http://jansmadblog.tumblr.com/post/3424987845/copenhagen-dining-week-aquamarina

    SvarSlet
  7. Hej Jan,
    Øv, det lyder som en gentagelse af din oplevelse... MEN jeg kiggede også lige på din beskrivelse af Relæ, og den lyder også som min boldgade. Tak for tip, SS

    SvarSlet