søndag den 20. marts 2011

Forårsmad - blinis med stenbiderrognsalat

Foråret er på vej, alle tegnene er her endelig. Solen danser og blænder os mørketilvænte stakler, det spirer i jorden og stenbideren yngler.

Og fiskemanden havde et godt tilbud på stenbiderrogn og lakserogn, hvilket et madøre som mig slet ikke kan stå for. Jeg bliver nok lidt som de økologiske køer, som danser ud på græsset i forårssolen. Jubiiii... stenbiderrogn
Prøv lige at se de farver! De er da forår.
Jeg blandede rognene med finthakket rødløg, agurk og frisk dild og tilføjede et par skefulde god øko creme fraiche og et par tvist citronsaft- og vupti en skøn rognsalat er skabt. Fast food kan sagtens være sundt og lækkert... ok måske er denne variant ikke så sund.

 En klat på de varmede blini og en lille dildtop- og en skøn forret eller hapser er klar til et glas mousserende vin.

4 kommentarer:

  1. Der bliver godt nok blogget meget om stenbiderrogn for tiden, og jeg må med skam indrømme at jeg aldrig har smagt det. Men det ser godt nok lækkert ud på sådan nogle små hapsere :-)

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor ser det lækkert ud. Jeg bliver snart nødt til at finde en fiskebutik så jeg kan lave noget med stenbiderrogn :-)

    SvarSlet
  3. Gå ud og køb fiskeæg! Det er nemlig en af vores (eneste?) fineste råvarer.

    SvarSlet