torsdag den 16. december 2010

Andebryster med broccolisalat

 Jeg har længe gået og sukket efter brasede kartofler stegt i andefedt. Heldigvis havde opdagede jeg et par andebryster i fryseren. Jeg havde læst i Blogland, at den bedste måde at stege andebrysterne på, var at lægge dem på skindsiden på en kold stegepande, og langsomt stege fedtet af dem.
Jeg tog fedtet fra og samlede i en lille kop, og brunede andebrysterne på kødsiden, og vups ind i den forvarmede ovn på 200 grader i 20 minutter.

Imens dampede jeg en buket broccoli, ristede lidt pinjekerner, og mixede en dressing af lidt reduceret appelsinjuice, creme fraiche, salt og peber. Jeg havde desværre hverken flere tørrede tranebær eller rosiner. Alligevel blev det køn, skøn salat.

Og aftenens højdepunkt... kogte kartofler stegt sprøde i andefedt.

Så bliver selv en sushisteg lykkelig af aftensmad
PS note til mig selv: næste gang skal brysterne have lidt mindre tid i ovnen, resten var perfekt.

2 kommentarer:

  1. Åh, hvor ser det dog godt ud! :-)

    Ja, kartofler stegt i andefedt, det er ren lykke. Salaten ser virkelig godt ud, jeg må prøve noget lignende - tak for inspiration.

    Mange hilsner og god weekend
    Birthe

    SvarSlet
  2. ja det er luksus med andefedt i køleskabet.

    Glædelig jul,
    SS

    SvarSlet