onsdag den 4. august 2010

Mallorcinske tapas

Hver dag til frokost er det lykkedes mig at få fingrene i et par tapas... måske er dette en forsmag på min himmel?

Her er det frokosten i Soller, hvor jeg for første gang fik sepia, som jeg troede var en slags kammusling. Det var i hvert fald "noget" som hurtigt kom op på min top 3 over mad jeg elsker. Leve leve google translate, som oversætter sepia til en 10armet blæksputte. I tapasskålen var det også friturestegte octopus..... (ja du fornemmer sikkert et tema) sammen med tumbet (en mallorcinsk ratatouille), stegte peberfrugter og brød og aioli.
Her er frokosten i Port Pollencia, hvor jeg fik stegte grønne peberfrugter, hvidløgsstegte champignon, tumbet, kylingekroketter, octopus i stærk sovs og grillet sepia :-)
 I Palma spiste vi tapas lige overfor den berømte Grand Hotel. Jeg troede jo at jeg skulle have frokost på hotellet, men det viste sig, at hotellet var omdannet til en bank! Så kan man måske lære at læse hele guidebogen. Men tapasbixen overfor var god. Her delte jeg kogte kæmpe rejer i aoili, steget peber, patatas bravas, frittede blækringe og dadler i bacon med en mandel i. Jeg sendte en tanke af sted til Klidmoster, da jeg spiste dadlerne - det skal jeg helt sikkert lave derhjemme.


I Alcudia fik vi noget tunsalat med æg og kapers, kødboller i tomat, brie og tomatkompot, blæksputtereringe, stegt torsk med tomat- og hvidløgscreme med kartoffeltop, grillede asparges, fyldte krabber og spinatkroketter.  Jeg beklager, at nogle af billederne er lidt utydelige. Der er desværre kommet mundvand på mobiltelefonens linse ;-)


Og en af mine personlige favoritter: Miniburgeren med grillet paprika og gedeost... med en halv cherrytomat på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar