søndag den 17. juni 2012

Stenbiderrogn

Rogn er en af mine favoritter. Jeg har allerede spist det meste af et kilo alene i denne sæson, og jeg har smidt en del i min lille fryser. Denne gang var mine smagsløg parat til at prøve noget andet end blinis.
Vi skulle ikke så langt væk smagsmæssigt, så jeg mosede en par kogte kartofler med lidt mælk, salt, peber, citronskal og frisk timian og stegte dem som små flade pandekager i rigelige mængder af smør.
Det smagte også godt. Kartoffelpandekagen blev dog ved med at være lidt for blød i strukturen, så næste gang holder jeg mig til min gamle opskrift med de råstegte rösti. Men de smagte godt, og mens jeg skriver her, får jeg igen lyst til at spise nogle flere.

3 kommentarer:

  1. Aiii sådan én ku' jeg godt hapse lige nu ... det var da ellers en god idé med de moste kartofler..... 1 kg!!!! Min fiskehandler tar 100 kr pr. 100 gram thi hi

    SvarSlet
  2. jamen det er så godt med rogn. Jeg nåede at købe mine fryseportioner til en rigtig god pris- 300 g til 100 kr. Jeg abonnerer på sms fra Fiskehuset på Købmagergade - og de har ofte gode tilbud

    SvarSlet
  3. God idé med en sprød kartoffel under de lækre stenbiderrogn - det må jeg lige huske. Jeg elsker dem også, uhmmm...

    SvarSlet