mandag den 28. juni 2010

Brunch på Huks Flux

Søndagens skønne solskin lokkede os udenfor til brunch... det vil sige Loverboy fik brunch, og jeg fik en frokostplatte i stedet for. Jeg er ikke så vild med brunch - dels fordi brunch udvalget ofte er det samme kedelige indhold, og dels fordi jeg ikke tåler svinekød særligt godt. Og jeg elsker nemlig frokostfisk og -skaldyr og det var at finde på Huks Fluxs tallerken :-)

Loverboys brunch var et kæmpe måltid med det hele. Den kom meget præsentabel på en tallerken med en skål græsk yoghurt m. müsli, sortfodskinke, røræg, bacon, chorizo pølser, røget laks med peberrodsflødeskum, 2 slags ost, frisk frugt og en lille tyk amerikansk pandekage. Der kom også en jordbærsmoothie.

På min tallerken stod en Skagens Toast, laks marineret i hvid trøffelolie med fennikelsalat, lidt grøn salat, lidt sortfodskinke og to stykker ost,. Lige en frokost for min mave. Jeg er først begyndt at se de svenske Skagens toast på de københavnske menukort i år. Det må være et resultat af den svenske indvandring. Dejligt!  Det er dømt ægte sommerstemning, når jeg spiser rejesalat med löjrom på ristet brød - savnede kun lyden af havet der slår ind mod klipperne. Men den livlige stemning på Gråbødre torvs brosten var nu også ret skønt.

Vi fik den skønneste betjening - hjemme hos os har vi hvert et vigtigt kriterium vi vælger spisesteder ud fra. Loverboys stærkeste synspunkt handler om betjeningens kvalitet, og den er desværre ikke altid til stede i hovedstaden. Mit kriterium handler om madens udtryk, smag og kvalitet.
Jeg gider ikke spise et sted, hvor menukortet er kedeligt, turistet, og bærer præg af "hurtige penge".  Og når jeg skriver gider... mener jeg gider... jeg gider ikke bruge mine surt tjente penge på deres fantasiløshed og grådighed. Vi (mest mig) er gået fra mange cafeer og restauranter efter at have kigget forgæves i menukortet og kun fundet en trøstesløse burger og des lige. Misforstå mig ikke, jeg sætter pris på en god burger, min oplevelse er bare at der langt mellem de gode.

Men Huks Flux var et dejligt besøg denne søndag og vi kommer igen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar