onsdag den 21. april 2010

Stork søges til generte æg

Tja... så sidder jeg igen i rugekassen, og imorges var vi til den første æggescanning.
Jeg er altid lidt nervøs inden første scanning, det er lidt for spændende at finde ud af, om jeg har flere æg tilbage. Men heldigvis var tilbagemeldingen god. Så nu ruger jeg på ca 8 æg fordelt på hver æggestok... dvs lægen snakkede om et konglomerat af æg, der skjulte sig bag den anden æggestok. Mine æggeledere er sammenvokset, og derfor ligger den ene æggestok bag den anden, men jeg kan bedre lide at tanken om, at mine æg er generte.


Og jo tak, æggene vokser fint..., men de presser på lænden, og det stresser lidt mit hoved. Jeg er altid lidt nervøs for, om der er voksende æg eller cyster, men den er god nok. Nu håber jeg bare, at det er guldæg af højeste kvalitet... når jeg bliver grådig, håber jeg, at æggene er gode nok til en ægte her-og-nu-baby og en frysebaby.

Faktisk blev jeg stresset af hele situationen, at jeg blev hjemme fra jobbet. Nu ligger jeg på sofaen og ser tv og netsurfer, mens jeg diskuterer med mig selv, om jeg våger at håbe på, at IVF'en virker denne gang, eller om jeg kan undgå at ryge helt ned i kulkælderen, når det går galt.

Hvor finder man en stork, nå man skal bruge den?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar