mandag den 5. april 2010

Engelsk afternoon tea

Loverboys ene søster kom forbi til eftermiddagste. Fantastisk mulighed for at lave engelsk kagebord, som jeg elsker at spise og lave, mest på grund af scones'ene med flødeskum og hjemmelavet brombærsyltetøj.  Jeg elsker flødeskum..... nypisket, let, luftigt, sødeligt og fedt.... mmmmm ......selve teksturen er jo forførende i sig selv. Hvis jeg skulle være en ret, ville jeg være flødeskum eller en inside-out maki med laks, avokado, dild og chilimayo toppet med rogn.
 
Jeg lavede fingersandwichs med røget laks på lyst sandwichbrød med friskost, dild og lidt citron. Og jeg bagte en ny variant af scones (klart bedre end de forrige, opskriften var svensk og med youghurt). Jeg har længe ventet på en lejlighed til at bage Newyorkerbyheart's gulerodsmuffins med amerikansk frostin - de er meget gode.
http://newyorkerbyheart.blogspot.com/2009/04/gulerodsmuffins-med-frosting.html

Jeg læste dog forkert og kom til at lave dobbelt portion af frostingen- ikke at det gjorde noget-  men jeg stadig har smør- og sukkerchok efter 9 timer.... vi spiste nu også rub og stub.


Sandwichene var gode og de forsvandt næsten før jeg kom i tanke om bloggen, så de er næste væk på kagefadet. Er kagefadet ikke fint- mit nyeste IKEA fund :-) 129, - 

Vi var lige forbi IKEA onsdag og købe to skoskabe i onsdags, men da vi kom hjem, viste det sig at jeg havde målt forkert op, så påskelørdag morgen stod vi så i kø med alle de andre for at returnere det ene igen. Heldigvis var der både kanelbullar og varm kaffe i cafeen. Super koncept, når nu jeg altid får superlavt blodsukker (læs: utidig), når vi er i IKEA. Jeg får stress af alle de mennesker - oftest mænd- som ikke vil være der. Samt at jeg skal tage stilling til 1000 møbler/ideer, som jeg ikke kan overskue om de passer ind i vores hjem.

Søsteren blev til aften, så i stedet for thai, stod menuen på kalveculotte med ovnkartofler, Irmas bearnaise og en salat af grønne bønner, rødløg og champignon. Men imorgen står menuen på thai, jeg har fundet en meget spændende opskrift, hvor lårene skal indkoges i kokosmælken. Men jeg gad ikke stå i køkkenet, når jeg kunne være med til at spille Settlers - nåh ja, jeg vandt jo tre gange ud af fire :-)

Men jeg lover mere om min thai.ande-ting imorgen.

SKALTRÆNEIMORGEN SKALTRÆNEIMORGEN SKALTRÆNEIMORGEN - påsken er altså lumsk med tid til madlavning og ædekonkurrencer... skaltræneimorgen skaltræneimorgen! Så jeg igen kan spise en masse mad med god samvittighed :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar