mandag den 31. december 2012

Status 2012

Dagens tankearbejde er altid en mærkelig oplevelse for mig - du ved godt hvad jeg taler om. Årets statusopgørelse. Men 2012 viste sig faktisk, at blive en langt bedre livsrejse end nogle af de andre år.

Endelig lykkedes det at blive gravid - helt rigtigt og vedvarende gravid. I alle mine drømme er jeg dog stadig ugravid, så det første jeg gør, når jeg vågner, er, at lægge hånden på maven og tjekke. Jeg ved da godt, at 6 kg ikke stikker af i nattens mulm og mørke - men frygten sidder stadig dybt i mig. Så det er med stor glæde, at jeg nu endelig er kommet i 35. graviditetsuge, og der kun er en månedstid tilbage. Babygirl skal nok overleve inde i min mave og komme ud og leve sit liv - og det er også noget, som jeg faktisk er begyndt at stole på. Mit mirakel.
Skal jeg være helt ærlig, troede jeg jo, at løbet var kørt - dengang hendes tvilling stak af. Og jeg har været bange - faktisk næsten hele vejen hertil - været bange for at jeg tabte hende, at hun ikke overlevede eller at det hele bare en fejl, og lægerne havde fejl af min graviditet og noget andet. Gud ske tak og lov for private scanninger og Loverboys tro på, at det hele nok ville gå. Og nu har vi både anskaffet en krybbe, en autostol, et puslebord og et legetæppe.
Hvad med en barnevogn?... jeg har givet op. Ved du hvormange modeller, der findes? Du tænker på det største tal, du kender og gange det med sig selv! Det er en jungle og en vild een af slagsen. Lige nu tænker jeg, at Babygirl alligevel får aldrig brug for et transportmiddel, i den første tid kommer hun jo til at blive båret på hænder og fødder eller i guldstole ... bagefter skal hun lære at cykle med hjelm og knæbeskytter. Gad vide om man skulle købe en heldragt i sikkerhedsskum eller airbags?

Nu er hele året jo ikke kun gået med tanker og gøremål om babygirl. Jeg har også spist og lavet en masse god mad. Jeg har været den dovne blogger i år, og ikke mindst en utro blogger og skrevet på et helt andet medie. Så en stor del af min fritid er i stedet gået med at skrive en semifagbog. Det er gået over alt forventning, og den er både blevet færdig til tiden og udkommet. Og målgruppen kan godt lide den! Jubiiiii... bogen gør mig ikke rig, men meget glad for det har været en sjov og energifyldt opgave i samarbejde med nogle søde kloge mennesker. Arbejde skal være sjovt. Det er så vigtigt at holde sig selv glad og tilfreds. Og det der med arbejde optager jo en ret stor del af mit liv. Min arbejdsglæde smitter af på resten af dagen, parforholdet, selvværdet og ikke mindst livsglæden. Og livsglæden skal holdes glad og varm.

Man kan, hvad man vil. Det koster blod, sved og tårer, men det er det hele værd. Så gør dig lige den tjeneste, mens du alligevel ligger på sofaen på årets første dag, og find ud af hvad du vil, og hvad der gør dig glad, og gå så målrettet efter det.

Jeg ønsker alle mine kære læsere et godt nytår. Tak for alle jeres søde kommentarer og kiggenforbi i 2012. Det gør mig glad og stolt at I gider at læse med. Lad os aftale at 2013 bliver et godt år, og jeg glæder mig i hvertfald til at se, hvad der sker.

7 kommentarer:

  1. Rigtig godt nytår og må 2013 blive et rigtig dejligt år.
    Jeg er så glad på dine vegne at det er lykkes jer at komme så langt i planen om en familie på 3. 5 uger, det er jo lige om hjørnet, så er det slut med tosomhed, men til gengæld mange år med glæder og bekymringer :0)
    Håber I kom godt igennem aftenen og natten.
    Knus

    SvarSlet
  2. Godt nytår :) 2013 bliver helt igennem et fantastisk år, kan jeg mærke og så er det kun lige startet, yeah :)

    SvarSlet
  3. Godt nytår :o)

    Den der frygt for, at der skal ske et eller andet sad også i mig hele min graviditet! Det er utroligt, at du allerede nærmer dig termin - jeg er sikker på, at det nok skal gå godt :o)

    Jeg synes faktisk, at barnevogn var et let valg - der var kun én jeg kunne lide udseendet af :o)

    SvarSlet
  4. Rigtig godt nytår til dig, og pøj pøj med det hele når tiden kommer. Er sikker på der kommer en skøn babygirl ud af alle anstrengelserne :-)

    SvarSlet
  5. @Kari: tak og rigtig meget i lige måde. Jeg håber også, at 2013 bliver dit spændende år, hvor du finder et skønt job, som passer til din fine personlighed. Ja man kan vist ikke foreberede sig på tresomheden og den manglende nattesøvn, men jeg glæder mig alligevel

    @C'est La Vie By G: Rigtigt dejlig nytår til dig. Jeg glædes over at du trives sydpå og ser frem til at hyggelæse en masse af dine indlæg i det nye år om alt det gode der sker, og om du finder en god cafe i nærheden ;-)

    @Camilla: Godt nytår til dig og dine. Jeg bliver altid så glad af dine kommentarer, fordi du får mig til at føle mig lidt mindre graviditetsskør og neurotisk. Tak fordi du deler :-) Den der barnevogn skal bare købes og så bliver jeg jo glad for den. Blev der sagt!

    @Heidi: Rigtigt dejligt nytår til dig, og tak for din hep. Nu kan jeg jo se målstregen! Det er vildt at tænke på, at Babygirl nu er bygget færdigt, og bare ligger og hyggespiser til hun gider komme ud! Allerede der synes jeg jo godt om hendes personlighed :-) Vi bliver et godt match!

    SvarSlet
  6. He he he - jeg er lige der, hvor du er. Er gravid med donoræg efter en million behandlinger, og med ti uger til fødsel er jeg også gået i forsøgsvis redebyggeri. Men du har ret - det er en jungle, og som kommende forælder er man verdens letteste offer - for hvad nu, hvis det knap så dyre ikke er lige så godt/sundt/pædagogisk som det dyre.
    Vi har så faktisk (som det eneste) købt en barnevogn - brugt på DBA. Manden mente selv, at det var hans opgave ... det er jo en vogn med hjul = mandeting ;-). Vi har købt en odder x-dream med det hele - den kan let pakkes sammen og egner sig også til toppede brosten og take-away-kaffe. Og jeg har endelig fundet ud af, hvilket puslebord vi skal have - men jeg er gået fuldstændig kold i sengejunglen. Der findes en million - og hvad skal man gå efter ... ?

    Nå men grinede sådan, da jeg læste dit indlæg - det var som skrevet af mine fingre. Og du er ikke den eneste der synes, det er svært. Så er det sgu da lettere at stikke sig maven eller blande en hormonsjus - det ved man da hvad er ;-)

    God vind og weekend.

    T.

    SvarSlet
  7. @T: Juhuuuuu.... jeg bliver altid så rørt og glad, når jeg hører om andre som lykkes at blive gravide efter alle de hårde anstrengelser. Stort tillykke til jer begge

    Og det er en ny verden. Jeg længes jo ikke efter sprøjter, undersøgelser og tests, men efter et par uge med babytingshopping, så er jeg altså træt.
    Indkøb af puslebordet var også en dræber. Jeg fandt et meget smukt bord fra Leander, som heldigvis både var alt for bredt og dybt til den planlagte plads på badeværelset for det var alt for dyrt. Så vi har nu købt et billigt kedeligt møbel, men det er fedt at få overstået! Nogle af alle sengene arvede vi, og Svigerforældrene har givet hende en fin babyseng, som hun kan vokse i.

    Rigtig god vind med jeres baby og indkøb.

    SvarSlet