fredag den 12. oktober 2012

Halsnæs Bryghus i Hundested


Hundsted er et dejligt sted. Jeg var forbi Hundested i nordsjælland og endte på havnen. Jeg drages altid af havneområdet og havet. Det er bare så skønne steder, og Hundested havn er ingen undtagelse. Havnen er for nyligt sat i stand, og der ligger nu de skønneste cafeer, et lokalt bryghus og et røgeri. Jeg spiste selvfølge frokost på Bryghuset, og jeg spiste den skønneste fisketallerken med lokal varmrøget laks, friskepillede rejer, røget hellefisk, og det var en kæmpeportion som kom sammen med lidt brød og en god cremefraiche dressing. Mums for summen af 125 kr... de har vist også jazz engang i mellem på programmet.
Stopmæt overvejede jeg at kigge forbi nogle af gallerierne, men det regnede så meget, at jeg søgte ly på en lokal cafe, som bød på smagsprøver af Summerbird miniflødeboller med solbærsmag.
Jeg er så glad for, at der gået så lang tid uden jeg prøvet de hersens flødeboller. Jeg har jo godt hørt rygterne, men come on! De er jo sindssygt vanedannende! Den eneste formildende omstændighed - udover at være gratis- er at de har en rimelig størrelse, men jeg er hooket! Og nu overvejer jeg kraftigt, om man ikke kan ønske sig et abonnement på miniflødeboller i julegave for den søde ekspeditrice fortalte, at Summerbird kører en kampagne med forskellige smagevarianter.... alt for farligt!!

Jeg glemte vist helt at nævne, hvor meget jeg elsker udkantsdanmark. De har vandudsigt, lækker mad og god betjening. Det ender jo med, at jeg flytter fra mit elskede København en dag.

1 kommentar:

  1. Jeg gentager lige mig selv.... Jeg savner lidt cafélivet og dets muligheder ;)

    SvarSlet