fredag den 26. marts 2010

Morgenstund har guld i mund... i min er der boller

... og jeg har nybagte kardemummeboller i min mave. Jeg elsker denne opskrift, den har fulgt mig nærmest hele mit liv. Den er den første opskrift, jeg kan huske og en af de eneste som jeg altid vender tilbage til.

Jeg øver mig på den svære bageproces... jeg er stadig på måle/veje stadiet, men jeg ved, at det er kun tiden der afgør, hvornår jeg er klar til at mixe og trylle selv.

Til da deler jeg gerne opskriften på de skønneste søde boller med kardemomme.

200g smør
0,5 L mælk
50 g gær
1 knsp salt
150 g sukker
2 tsk kardemomme
1 æg
1 kg mel

De hæver selvfølgeligt lunt i 30 min og gerne lidt efterhævning (det når mine aldrig:-))
pensles med æg
250 grader i 12 min

(der kommer et billede- når jeg har gennemskuet hvordan jeg får det på)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar