mandag den 15. april 2013

Lammedeller med spicy spidskålsalat med mormordressing

Opskriften og inspirationen til lammefrikadellerne fandt jeg her, men jeg ville gerne have en grovere salat som tilbehør
Sushistegen
Spicy spidskålssalat 
1 rød spidskål i tynde strimler
1/2 rød chili i småstykker
1/2 pose edamanebønner
saltede mandler
frisk citronsaft
fløde

kålen blandes med chili og edamanebønner, og citronsaften tilsættes efterfulgt af fløden. Mandlerne varmes på panden, og en opløsning af van dog salt tilsættes. Mandlerne er klare, når væsken er fordampet. Mandlerne kommes i en separat skål ved bordet, da saltet ellers vil opløse sig i salaten.

Konklusion: opskriften på lammefarsen var lidt for løs/vandet til min smag. Jeg byttede dog også melet ud med havregryn, men næste gang skal der flere havregryn i.
Maden var god og masser af smag og tekstur. Det er en ret, som kommer på madplanen igen.

4 kommentarer:

  1. Nøj hvor ser det indbydende ud! Og den salat ser virkelig lækker ud, den kunne jeg helt sikket godt finde på at lave, mums...

    - Maj :D

    SvarSlet
  2. jamen salaten få også mine varmeste anbefalinger :-)

    SvarSlet
  3. UF altså, hvor lyder det LÆKKERT.

    SvarSlet
  4. @fototosse: Det var en skøn middag med saft, knas, sprød og blødhed. Helt perfekt

    SvarSlet