lørdag den 25. august 2012

"Jamen så giv dem kage"

Jeg har helt glemt at fortælle om graviditetsfeedet. Jeg bagte kage jo til jobbet og skrev en email til alle om jeg er gravid. (selvom maven stadig er meget lille, og jeg mest ligner en der spist rigtigt mange flødekager i ferien).

Jeg tog udgangspunkt i denne opskrift hos Signes Mad, da ingredienslisten passede bedst til det, som var i mine skabe. Det er sådan jeg vælger kageopskrifter. Jeg er ikke det store kagemenneske- med mindre det er lagkage.
Det vil sige det var Signes opskrift, jeg tog udgangspunkt i. For man sagtens udskifte 5 dl yoghurt med 4 dl ymer og 1 dl koldskål - hvis det er det som er i køleskabet. Nå ja... jeg manglede også lidt hakket chokolade, så der røg nogle af sommerens hindbær i sammen med lidt mere sukker og cacao. Som jeg sagde, kagerne blev lavet af det, som var i skabene. 
Jeg pyntede med en omgang hvid glasur med lidt frysetørret hindbær.

Og det gik godt. De var søde og havde kun pæne ord og lykønskninger- måske hjalp kagerne - de spiste i hvertfald rub og stub.

7 kommentarer:

  1. Dejlig blog med masser af lækre mad idéer. Glæder mig til at følge med.

    SvarSlet
  2. Dejligt det blev godt modtaget :-)

    SvarSlet
  3. Mmm - Jeg lavede hindbærsnitter til mine kollegaer, da jeg fortalte jeg skulle være far.
    Det er meget dejligt at følge med hos dig. Alt held og lykke herfra.

    SvarSlet
  4. @diy se her hvordan: tak skal du have. Det er altså skønt at høre fra læserne. Velkommen til bloggen.

    @Heidi: Ja, og de var rigtigt søde

    @Madazz: Mums hindbærsnitter... det lyder for ambitiøst for mig, men meget lækkert. Og endnu engang stort tillykke med Sigurd. Loverboy blev inspireret af din konkurrence om valg af mandens barselstaske :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er jeg glad for at hære, at det gik godt :o) Jeg er sikker på, at du er smuk gravid - men ja, der er en periode, hvor man mest ligner at man har taget lidt på :o)

    SvarSlet
  6. Det er vigtigt med den rigtige taske... Den er allerede blevet brugt flere gange:-)

    SvarSlet
  7. @Camilla: Det er mærkeligt med den mave. På den ene side vil jeg gerne have at den er stor og tydelig... Jeg er gravid-agtig, men på den anden side, nyder jeg at det er nemt at skjule maven

    @Madazz: Gadgets og tilbehør rules!

    SvarSlet