fredag den 19. september 2014

Vores sidste donoræg

Ja, vi drog i Spanien i sommerferien for at hente vores allersidste donoræg. Tænk hvis man kunne være så heldig at få et barn mere.

Sidste chance. Sidste chance. Sidste chance. Det var altså svært ikke tænke på. Det var også sidste chance for BabyGirl at få en biologisk søskende. På en eller anden måde er det begyndt at betyde noget for mig, at hun er knyttet fuldbiologisk til en anden person. Det er min egen utilstrækkelighed, der spiller ind.

Vi ankom til Spanien med bange anelser. Det var svært ikke tænke på, om det sidste æg ville overleve optøningen, og vores lange rejse derned ville være forgæves.
Heldigvis gik det hele godt. Ægget klarede optøningen, og tilbagelægningen foregik også uden de store oplevelser. Så gik Den Store Ventetid gik i gang.

Det var hårdt, da blodprøven sagde nej og jeg ikke var gravid.

Så her står vi nu.  En vidunderlig datter og ingen lille baby på vej.
Der er 10.000 spørgsmål, som flyver tagfat i mit hoved. 
  • Er det nok med et barn?
  • Skal jeg aldrig mere være gravid?
  • Skal BabyGirl være alene og enebarn?
  • Skal vi forsøge igen?
  • Har vi råd?
  • Har vi råd til at lade være?
  • Hvis vi forsøger igen, hvor langt skal vi gå? 2 år mere? 4 år mere? 10 æg?
  • Hvornår er det nok?
  • Er tiden løbet fra os, så nu er vi for gamle?
  • Er det synd for BabyGirl at køre fertilitetscirkus og -rutchebane igen-igen
  • kan vi klare presset at tage en tur mere
  • Kan vi klare tanken om at vi kun er tre i vores familie
Mens jeg prøver at finde et enkelt ja/nej til mine 1000 spørgsmål, har vi forespurgt den spanske klinik, om de vil kontakte vores donor, og høre hende om hun kan lokkes til endnu en donation af æg.

Så nu venter vi.... igen

3 kommentarer:

  1. Hm - jeg skrev også en kommentar til dit forrige indlæg, men måske den er fanget i et filter.

    Naturligvis husker jeg dig og jeres kamp, som jo heldigvis endte lykkeligt med den skønneste lille pige :o)

    Men hvor er jeg ked af at høre, at det sidste æg ikke blev til noget :o( Jeg kan sagtens sætte mig ind i alle de spørgsmål I har i øjeblikket. Selvom jeg ikke har været igennem æg-donation, så var det mange af de samme ting vi overvejede efter al bøvlet med at få Junior. Var der overskud/mod/lyst til at skulle igennem en helt masse igen? Vi var så priviligerede, at Mini kom helt af sig selv - men inden da havde mange af spørgsmålene været der.

    Jeg håber for jer, at I får afklaring på det hele og finder den løsning I bedst kan leve med :o)

    SvarSlet
  2. Uh jeg håber at donormor siger ja. Krydser alt hvad jeg kan. Fik sidste barn som 41 årig, skuespilleren Bodil Jørgensen var vist 47 år.

    SvarSlet
  3. Kære sødeste Marlene. Sikke store og svære spørgsmål! Ethvert valg I tager er også et fravalg og har konsekvenser. Det er derfor det er så piv-svært. Men uanset hvad I vælger, så er det jeres beslutning og jeg ønsker for jer, at I finder fred med jeres beslutning. Kæmpe knus og kram fra Camilla. PS Starter snart med at arbejde i Kbh, hvilket gør det meget nemmere for os at mødes :-*

    SvarSlet