lørdag den 10. april 2010

Svenske indkøb og Scarpetta

I dag var søsteren og jeg i Malmø og handle madvarer. Det er en af mine ynglingsbeskæftigelser. Jeg skulle som udgangspunkt ikke handle særligt stort ind, men kom alligevel hjem med tre muleposer fyldt med hvide og kidneybønner i smarte æsker, brændevins prästost og svartrötter - sorte rødder.... det blive meget spændende at lave maden med og smage det. 

Jeg kom til at købe en af hver æske, jeg spiser dem til frokost sammen med avokado og en koriander og mangobalsamicodressing.

Mine nyvundne sortrødder skal bruges sammen med  citron, rosmarin, champignon og mandler. Jeg så nemlig denne lækre sag hos ICA  http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=598431


Tænk at lækkert design kan gøre så meget for et ærgeligt produkt... vidste man ikke bedre kom man jo til at købe picnic bov.

Scarpettamiddag

Igår spiste jeg på Scarpetta sammen med en af mine gode venner, som også er lidt besat af mad.... jeg elsker at spise sammen med ham... vi deler nemlig alt maden og snakker meget om den og livet.

Vores sidste telefonsamtale handlede kun om, hvor vi skulle spise henne, og efter lange lange forhandlinger, valgte vi Scarpetta på Rantzaugade eller bedre kendt som Gazastriben på Nørrebro. Vi fandt hurtigt ud af at den billige setmenu - var ikke noget for os... vi havde nemlig luret menukortet på nettet og forelsket os i en masse af de andre retter.... det hjalp heller ikke, at forretten var med kikærter- som jeg jo er super allergisk overfor.

Vi startede med at spise to små forretter: små pastaører med anderagu og broccoli, og skaldyrsrisotto med tomat. Begge retter var meget skønne. Bagefter delte vi en hvid pizza med pecorino, blomkål, trøffel og ... den var lidt tør og kedelig trods den fine trøffelsmag, heldigvis fik vi også en canneloni med brasseret kalveskank i ricotta- den var helt vidunderlig lækker, og vi kæmpede om den sidste bid af den.  Jeg var godt klar over, at vi ikke skulle dele en oksemørbradbøf, og vi havde heldigvis bestilt to .... det var nemlig det møreste rødeste og dejligste kød, jeg længe har spist. Bøffen blev serveret med en artiskokpure og en syltet artiskok- mundskønne bidder.
Inden desserten klemte vi en lille ostetallerken med en pecorino og to andre gode komælkeoste med lidt kvædekompot og syltede nødder. Middagen sluttede med forskellig is til mig og Tiramisu til ham.... puha, meget mæt og glad.. God mad og en flaske rødvin for 1300 kr for to meget mætte madører... http://www.cofoco.dk/scarpetta.php

Ingen kommentarer:

Send en kommentar